Chitchat de sfarsit de februarie

N-am mai avut de mult timp o postare în care să vorbesc despre lucruri random. Aşa că azi îmi iau frumos cafeaua de dimineaţă şi va povestesc despre 3 lucruri care mi-au uşurat munca în ultimele luni de jucat cu materiale şi fire de aţă, ace şi cretă.

Primele, sunt două picioruşe pentru maşina de cusut care mie mi-au redus mult din timpul de lucru, dar şi din efortul depus.

Picioruşul pentru surfilare : pentru că nu am avut nici fonduri şi nici volum cât să îmi cumpăr o maşină de surfilat, m-am chinuit un timp cu clasicul zig-zag. Dar mi se pare greu să urmăreşti linia dreaptă şi să reglezi materialul cât să ai o împunsătura în afară şi una în material etc. Plus că atunci când vine vorba de materiale subţiri, este horror. Se strânge materialul, se încurcă aţa, se rupe când încerci să o descurci. Şi dacă în sfârşit merge, nu arată chiar foarte bine.
Aşa că mi-am cumpărat picioruşul cu pricina:

zigzag-stitch3

Şi mult timp, l-am ţinut aruncat prin sertare gândindu-mă că nu poate să facă mare lucru în plus, faţă de o cusătură zig-zag. Dar într-o zi am aflat că face ! Am exemplificat mai jos, pe o bucată de căptuşeală, pentru că mi se pare groaznic de lucrat cu aşa ceva, fără să o surfilezi înainte. Pe latura mică e o simplă cusătură in zig-zag şi pe latura mare am folosit picioruşul:


Picioruşul pentru tiv subţire : Ei, aici e vorba despre răbdare. Câtă răbdare îţi trebuie să faci tivuleţul ăla suuuuuubtiiiire şi finuţ ? Mai multă decât am eu. Thanks God for the rolled hem foot!
Arată cam aşa:

_dsc3255crop
Şi cu ăsta trebuie să ai răbdare. Să aşezi materialul în bucla de metal, să păstrezi aceeaşi margine. Dar nu se compară cu a face from scratch un tiv subţire.

Aruncaţi o privire şi pe articolul asta. Mie mi-a plăcut mult.

A fost o vreme când stăteam pe youtube cu orele şi mă uitam la ce instrumente şi ustensile folosesc oameni din toată lumea pentru cusut. Şi mi-au picat ochii pe o pernuţă de ace magnetică. Mi se părea fantastică ! Să nu mai stai tu să culegi ac cu ac de pe podeaua din sufragerie, să nu mai pierzi atâtea, atât de repede, să le ai pe toate la îndemână şi să nu-ţi mai fugă de sub degete când credeai că l-ai prins. Ce să mai ? Graalul iubitorilor de cusut. Ei bine, n-am găsit aşa ceva pe nicăieri pe la noi, în perioada aia (dar zilele trecute am văzut una pe tiparedecroitorie.ro) Eu mi-am confecţionat-o pe-a mea, pe-atunci. Mi-am bătut iubitul la cap până s-a îndurat de mine şi mi-a dat un magnet. L-am prins pe spatele unui capac de borcan. Fiind de metal, a rămas prins acolo fără să îi pun lipici. Plus că în borcan îmi ţin picioruşele pentru maşină. Voilà !

Dar la fel de bine, se poate lipi magnetul pe fundul unei farfurii sau al unei cutii fancy, după bunul plac. Sau pe o bucată de material pe care să ţi-o prinzi de mâna.

Pinterest are destule idei.

Până săptămâna viitoare, enjoy the beautiful day !

Lasă un răspuns

