Upcycling – Bluza messy

A fost o săptămână lungă și grea. S-au întâmplat multe și-ar fi putut să se întâmple și mai multe, dar nu mereu, toate ies bine, până la capăt. Cam asta e și povestea bluzei de azi. Pe care nu pot să o cataloghez un eșec, dar parcă nici succes nu prea-mi vine să o numesc:

 

Așadar, aseară m-am înarmat cu perechile de blugi și bucățile rămase de pe la diverse modificări și scurtări, niște pânză roz, bluza preferata (nu e în poză pentru că era pe mine) și ceva instrumente pentru cusut: _dsc3224

Am îndoit pânza, am îndoit și bluza și am transferat modelul bluzei pe pânza roz, cât de cât, după care am decupat bucățile și am obținut o bucată pentru față bluzei, una pentru spate :

Am tăiat blugii fâșii, pe care le-am potrivit după plac și le-am prins în ace de bucățile de bază ale bluzei. După care, le-am cusut cu o cusătură în zig-zag

Am tăiat surplusul de blugi și le-am dat iarăși forma inițială, după care le-am cusut la umeri și pe laterale:

Nu faceți că mine! Înainte de a coase bucătile de blugi peste bază, asigurat-vă că bluza va intra pe voi. Pentru că eram atât de sigură că am copiat corect tiparul pe pânză, n-am mai probat nimic. La sfârșit, mi-am dat seama că bluza mea nu trece de șolduri. Și a trebuit să o desfac un pic pe laterale:

_dsc3234

După ce i-am făcut toate ajustările de care era nevoie, i-am terminat toate cusăturile de la gât și mâneci. Nu i-a, făcut tiv pe nicăieri, doar cusături în zig-zag.

Lessons learned:

1. Când ai bucăți diferite de blugi, de cele mai multe ori ai și grosimi diferite sau elasticități diferite, texturi diferite; ceea ce face ca bucățile de material să se comporte fiecare în felul ei: una se strânge, altă de încrețește, alta se șifonează. E greu să le cosi, chiar și în zig-zag.
2. Când toate bucățile au forme diferite, nu prea ai o cale neîntreruptă de a le coase. Ceea ce face ca în unele locuri, cusăturile să se dubleze sau să se tripleze.
3. Dacă ar fi să o fac din nou, aș alege alt material pentru bază-unul care să nu se destrame foarte tare.
4. E important să coși cu grijă bucățile de blugi între ele și să prinzi în cusătură ambele bucăți pe care să le unești.
5. Cu cât cusătura în zig-zag e mai strânsă, cu atât materialul, mai ales dacă este elastic, se încrețește la margini.
Well, să sperăm că următoarea vă ieși mai bine.

#rezist

Lasă un răspuns

