Pattern testing – Bluza Mc’Calls

Fascinația pentru tipare, mi-o știți deja.

Când m-am hotărât s-o scot pe Missy din cutie și să o pun la treabă, am încercat un tipar de bluză, nu foarte greu de făcut, din Burda. Pe vremea aia nu știam mai nimic despre tipare și nu! Nu am răbdare să citesc instrucțiuni. Plus că, m-am gândit eu, cât de greu să fie să asamblezi un tipar? De-aia e tipar, să poată să îl folosească toată lumea. Așa că m-am dus la mercerie, mi-am luat un material absolut minunat cu un imprimeu floral foarte frumos, am copiat tiparul pe resturi de hârtie și bucăți de carton de prin casă și… și mai rău m-am enervat. Începând cu materialul -pentru că mi-am ales cel mai elastic jerse existent- și terminând cu asamblarea bucăților de material. N-a ieșit nimic. De-atunci, n-am mai încercat pe cont propriu niciun tipar comercial și până de curând, nu m-am mai atins de jerseul elastic.

Tiparul de astăzi este unul de bluză. Am ales modelul D, cel cu mâneci 3 sferturi:

img_20170126_193211285

De obicei, într-un plic de genul asta, găsești tiparul propriu-zis și instrucțiunile de asamblare (ordinea operațiilor), sfaturi despre ce tip de material să alegi pentru respectivul model, soluția optimă în ceea ce privește așezarea tiparului pe material, dar și indicații despre cum să te măsori și să alegi măsura potrivită.

 

După ce se citesc instrucțiunile, se strânge covorul și taie bucățile de tipar. Vor fi șifonate, întrucât au stat „chitite” toată viața lor de până la desfacerea plicului. Mi-am amintit că, atunci când eram la școală și sifonam foile, mama le îndrepta cu fierul de călcat. Deci asta am făcut și eu să le îndrept:

Am așezat bucățile de tipar pe material, le-am fixat în bolduri și le-am tăiat fix pe linia pentru măsura pe care mi-o doream (majoritatea tiparelor au inclus 1.5cm pentru cusut). În urma măsurătorilor pe care le-am comparat cu tabelul din plic, am concluzionat că am nevoie de măsura 10. Și deși știam că 10 îmi este mare, am avut încredere în tipar.

După ce am avut toate bucățile și am trecut pe material toate semnele (triunghiurile pentru îmbinări, săgețile pentru pense etc), le-am asamblat. Întâi bucățile pentru față, apoi spatele și apoi am atașat mânecile. Cât de cât, în ordinea descrisă în instrucțiuni:

 

I-am pus un fermoar la spate și, pentru moment, arată astfel:

Încă nu este terminată, nu are dublura de la gât, fermoarul nu este fixat definitiv, nu are tivuri și încă nu știu cât de lungă vreau să fie. Plus că, așa cum îmi aminteam, 10 este un pic lejer pentru mine, deci va trebui strâmtată pe ici, pe colo.

Dar overall, sunt mulțumită de ceea ce a ieșit. Și asta mă face să vreau să mai încerc tipare. Și pentru că am ajuns să am câteva reviste Burda și alte câteva tipare, m-am gândit ca ultima vineri din luna, să o dedic testării de tipare.

Cele mai importante lecții din acest prim test?

Semnele alea, cerculețe, puncte, linii și triunghiuri nu sunt degeaba. Nope! Dacă prima data, când nici măcar nu le-am transferat pe material, nu a ieșit nimic, de data asta, când am ținut cont de ele, procesul a fost mult mai smooth și chiar a ieșit ce trebuia! De exemplu, m-am trezit cu această bucată laterală, care era mult mai scurtă decât cea de care trebuia să o cos. Tot ce a trebuit să fac, a fost să găsesc semnele de fixare de pe cele două bucăți și să le unesc. Magic! Totul a început să capete sens:

  • Este important să citești instrucțiunile, mai ales dacă ești la primul tipar. Mărturisesc că nici de data asta eu nu le-am citit cap-coadă, dar fac pariu că dacă aș fi făcut-o, aș fi găsit ceva tips&tricks care mi-ar fi ușurat muncă.
  • O să dureze mai mult decât te aștepți. E drept că mi-am ales un model destul de complex, cu multe bucăți și bucățele. Dar oricum, durează ceva să croiești bucățile de produs.                                                                                                                                                         Până la următorul test, vă țin la curent cu evoluția bluzei pe pagina de facebook.

 

 

Lasă un răspuns

