Lessons learned

Așa cum vă promiteam săptămâna trecută, astăzi am o poveste despre prima comandă. Sau cum am denumit eu acțiunea de a lucra ceva pentru altcineva decât eu, sor’mea sau prietene de-ale mele.

Astfel că după ce m-am înfățișat la birou în fusta mea vișinie de tulle, una dintre colege a fost foarte încântată de ea și m-a rugat să îi fac și ei una ca a mea, doar că neagră și cu elastic. Zis și acceptat. Peste câteva ore, s-a gândit că ar vrea una la fel și pentru fetița ei. Și mai exciting! Imi plac mult ținutele la fel, pentru mamă și fiică. Am căutat materiale, am găsit tulle negru, și la reducere, mă încadram în buget, am dat comandă, toate bune și frumoase.

Problema a fost că peste weekend am răcit foarte tare și n-am mai apucat să îi iau măsurile, pentru că n-am mai ajuns la birou. I-am explicat prin telefon cum să și le ia singură – talia, șoldul, să mă asigur că se întinde elasticul suficient de mult și lungimea. Măsuri primite, toată lumea fericită.

În ziua în care mă așteptam să primesc coletul, am primit un telefon – „nu mai avem tulle de-ăla, dar avem de-ăsta”. Am făcut repede un calcul în minte, diferența nu era foarte mare, nu depășeam cu mult bugetul.

LL:”Totuși, mi-am spus, ține minte pentru data viitoare să verifici disponibilitatea materialului, înainte să promiți ceva.”

Am primit materialele, m-am apucat de fuste, întâi de cea mică. M-am gândit că dacă e să stric ceva, măcar să stric ceva puțin. M-am chinuit o vreme până am găsit „formula” potrivită, dar într-un final am reușit să o termin.

LL: Inițial, am tăiat jupa de aceeași lățime ca tulle-ul. Apoi mi-am dat seama că atunci când o să se încrețească, o să am foarte mult material strâns în talie, mai ales ca jupa este din tricot elastic. Așa că am tăiat-o mai mică.

În orice caz, faptul că am început cu fusta mică, m-a ajutat să termin mai repede fusta mare, deja greșisem cam tot ce era de greșit, cu risc minim.

Am ajuns în etapa elastic și pentru că îmi place mult cum se combină crem cu negru, iar fustele mi se păreau prea negre, m-am gândit să le pun elastic crem. Zis și făcut.

Am montat elasticul, am făcut pozele, și super încântată, le-am trimis colegei mele, cu tot cu explicație. Well, a continuat să le vrea negre cu elastic negru.

LL: Dacă omul zice negru, atunci trebuie să fie negru cu negru, și nu negru cu crem.

Am descusut elasticul crem (thank you, sis!) și am cusut elasticul negru.
LL: Nu toate tipurile de elastic sunt la fel de ușor de cusut. Cu cât elasticul e mai greu de întins, cu atât e mai greu de cusut. Quite logic.

După ce am „livrat” fustele, vineri după-amiază, am aflat că „ne strâng un pic”. Am stabilit că ne vedem duminică dimineață să iau măsură direct cu elasticul, să vedem exact care este lungimea cea mai comodă pentru ele. Pentru că era foarte frig, colega mea n-a mai putut veni. Așa că mi-a trimis din nou măsurile din talie. Care erau cu câțiva cm mai mari. Pentru că poartă fusta mai jos de talie. A trebuit să le refac (descusut, încrețit și montat elastic).

LL: Întreabă omul cum vrea să poarte fusta (pe talie, pe șold etc). Plus, ia tu măsurile.

Forma finală, livrată ieri, mulțumiri primite, mission accomplished:

_dsc2985

Am primit și poze cu fustele in action, dar nu sunt foarte de acord cu postat poze cu copilași pe internet, cu atât mai puțin când nu sunt ai tăi. Dar arătau foarte frumos! Toate astea fiind spuse, pot să zic că din această primă experiență a mea am învățat quite a few. 

Cât despre săptamâna viitoare, urmează update-ul de noiembrie! 🙂

 

2 gânduri despre &8222;Lessons learned&8221;

Lasă un răspuns

