NOD

După ce m-am prins, prin primăvară, că îmi place să cos și că asta vreau să fac, a urmat o perioadă în care am căutat și-am tot căutat cursuri de croitorie. Partea bună e că am găsit câteva. Partea proastă e că vara, toată lumea ia vacanță. Ceea ce, până la urmă nu a fost chiar atât de rău, căci am avut timp să caut, să cercetez, să cer păreri, să mă gândesc și să mă răzgândesc. Oh! Și de câte ori m-am răzgândit! Începutul lui septembrie a fost chiar tumultos, din punctul ăsta de vedere.

Așa că după ce m-am gândit și m-am răzgândit de un milion de ori, m-am hotărât să merg la NOD, pentru cursul de design. Chiar eram curioasă cum e la ei, cum funcționează, cum arată totul. Ideea e wow! și gândul că există un spațiu creativ cu tool-uri de toate felurile, la care ai acces în funcție de cum ai nevoie, e liniștitor somehow.

Cursul are 4 ședințe destul de intensive și din care am învățat foarte multe. Acolo am făcut primele tipare pentru fustă, rochie, pantaloni; am simțit primele frustrări că nu-mi ies tiparele, că nu înțeleg cum se iau măsurile, că deși iau măsurile bine, tot nu-mi ies tiparele. Am învățat ceva tips&tricks, iar Laura a fost extrem de deschisă și s-a adaptat fiecăreia dintre noi. O stalker-eam de ceva timp pe blog, pe facebook, pe instagram și m-am bucurat să o cunosc. Mi-a plăcut și mi-a plăcut mult!

Dincolo de tot entuziasmul, cursul a fost util și am putut și să măsor asta. Cum? Am o carte veche de croitorie, unde sunt explicate tiparele de bază și cum se iau măsurile pentru proiectarea lor. Am încercat de multe ori să citesc și să înțeleg ce se întâmplă pe acolo, dar o închideam imediat pentru că nu știam cum și de unde să o iau, nu înțelegeam toate liniile și toate împărțirile, nu prea înțelegeam nimic, de fapt. După curs, am început să o înțeleg. Mission accomplished.

Materialele cu care am lucrat au fost foarte diferite și am învățat mult din asta. Acum știu că nu e foarte greu să coși stofă; că oricât de mult îmi place catifeaua, o să am pufi prin toată casa după ce lucrez cu ea și că trebuie să curăț mașina de cusut la final; că brocartul arată minunat și că se destramă “de minune”; că materialele elastice nu sunt chiar bau-bau, cum rămăsesem cu impresia și multe altele.

Mi-ar fi plăcut să fie mai lung cursul. Mi-ar fi plăcut să am mai mult timp să mă împrietenesc cu fetele, poate și să ieșim undeva, să mai împărtășim din experiențe.
Ce mi-a plăcut la NOD? Dincolo de idee, cum e amenajat totul; cum se plimbă oamenii pe holuri și fiecare face câte ceva, altceva decât celălalt; my guilty pleasure era să mă duc până la baie și înapoi și, pe drum, să trag cu ochiul la ce făceau cei din sălile laterale. E fascinant!

Având în vedere că am prins fix începutul de toamnă și zilele mai friguroase, a fost destul de frig și înăuntru, dar cred că e cam greu de controlat lucrul ăsta, având în vedere că e o fostă fabrică – o clădire uriașă ce ține rece.

Ceea ce nu prea mi-a plăcut, a fost comunicarea, care s-a făcut exclusiv pe mail. O data i-am sunat eu pentru că am trimis un mail la care nu am primit răspuns. Iar înainte de primul curs, am fost anunțate tot pe mail (din câte mi s-a povestit), că ora de început nu mai este 13:00, cum era specificat pe site și pe pagina de facebook a evenimentului, ci 11:00. Problema este că eu nu am primit mailul (și am verificat tot ce trebuia verificat), ceea ce m-a făcut să întârzii două ore. Dar dincolo de asta, a fost o experiență plăcută, pe care aș repeta-o și pe care, personal, o recomand.

Pentru că știu că sunt persoane interesate de NOD, vă las site-ul și pagina lor de facebook.

Dacă vreți să o stalkeriți și voi pe Laura (credeți-mă, n-are cum să nu vă placă), vă las blogul și pagina de facebook a brandului ei.
Până săptămâna viitoare, va mai las niște poze “Ana in action”, făcute chiar la curs.

 

Lasă un răspuns

