Creativo

Deși aveam alt subiect pregătit pentru astăzi, am să scriu despre Creativo cât incă-mi mai este proaspăt în minte. Plus că știu persoane interesate de eveniment, dar care nu au aflat la timp de el, sau nu au mai prins loc la workshop-uri. Pentru că nu există perioadă de înscrieri fixă, cred că cel mai ușor ar fi de urmărit paginile de facebook Creativo și Atelierele Ilbah (ei sunt organizatorii).

Creativo – ediția de primăvară 

Nici nu mai țin minte cum am aflat de prima ediție, dar cu siguranță a fost o întâmplare fericită. Nu știu cum și nu știu de unde, evenimentul a apărut fix când a inceput să-mi crească interesul într-ale croitoriei. Serendipity for real. 🙂

Așa că pe undeva pe la începutul lui aprilie, m-am prezentat frumos la The Ark, neștiind prea multe despre ce urma să se întâmple. Mă înscrisesem pe mail la workshop-ul de cusut, de la care am plecat cu o față de pernă. A fost primul produs pe care l-am croit, cusut și finisat frumos. Nu era prima dată când puneam mâna pe o masină de cusut, dar am avut și colege care erau „la prima cusătură”. Am invătat cusătura franțuzească și mi s-a părut ceva absolut minunat!

La ediția din primăvară, îmi amintesc că au avut și exemplare din două numere Burda, pe care le ofereau la intrare. Erau expuse mașini de surfilat și de brodat, manechine de croitorie – folosite și pentru workshop-ul de drapaj, tot felul de instrumente de croitorie.

Mi-am mai cumpărat câteva tipare și-am plecat de acolo super entuziasmată, încântată, hotărată să mă apuc serios de lucru.

_dsc2319

Creativo – ediția de toamnă

Ediția de toamnă a fost muuuuult mai amplă, un eveniment monden în toată regulă, cu shopping area, conferințe despre modă, design, start-up-uri și tot ce-i trebuie unui eveniment de acest gen.

De data aceasta, m-am înscris la workshop-ul de „Croit după tipare” și conferința despre „Fonduri europene nerambursabile”. N-am mai ajuns la conferință. M-am mulțumit cu workshop-ul. Deși în primele minute nu eram foarte mulțumită, mai ales când am văzut că trainerul ne prezintă un tipar Simplicity gata construit. Mă așteptam să luăm măsuri, să ne dea niște liniare și să ne arate cum se fac tiparele from scratch. Apoi mi-am amintit că workshop-ul se numește „Croit după tipare”, nu „Proiectare de tipare”. My bad. De altfel, e destul de greu să faci un tipar cap-coadă în numai două ore și să te și înțeleagă oamenii din fața ta.

Ni s-a prezentat ce găsim într-un plic de tipar, am fost învățate cum să interpretăm semnele și marcajele, s-au enumerat pașii de urmat pentru asamblarea produsului. Plus că am avut și timp să punem întrebări legate de diverse tehnici de croit, dubluri, materiale pentru copiat tipare etc. Și probabil pentru că Zeii Croitului au văzut că strâmb din nas la începutul workshop-ului, trainerul s-a întors brusc spre mine și m-a ales ca model pentru bluza ce urma să fie croită. Și nu e deloc ușor să-ți fie luate măsurile în fața altor 10 femei pe care nu le cunoști! Bluza, încă neterminată:

_dsc2325

 

Deși n-am participat la conferință pentru că am încurcat programul, am putut să trag cât de cât cu urechea la ce s-a întâmplat pe acolo și mi-a plăcut faptul că a fost destul de interactivă-toată lumea punea întrebări, dar și că au existat răspunsuri destul de clare și la obiect pentru intrebările venite.

Cu ce-am mai plecat de la ediția de toamnă ? Cu ceva informații despre mașinile de brodat, un dispozitiv de marcat cu praf de cretă, alte două tipare și un manechin reglabil. Pam, pam !

_dsc2314

Random shopping

Mi-ar fi plăcut să ofere și de data aceasta, reviste la intrare (sau poate au fost și nu am mai prins eu, având în vedere că am mers în cea de-a doua zi). Nu pentru că aș fi avut nevoie, pentru mine Burda deja e monthly guilty pleasure. Dar îmi aduc aminte că în primăvară, m-am bucurat mult să le primesc. Mă gândesc că mai sunt și alții ca mine.

Ca o concluzie personală: merită experiența! Am senzația că evenimentul o să fie din ce în ce mai amplu și mai popular. Chiar sunt curioasă care vor fi noutățile din ediția următoare.

Lasă un răspuns

