Skirts (1)

Una dintre prietenele mele mi-a spus odată : „Nu mi-a plăcut ciorba, până când nu am gătit-o eu.”

Cam aşa mi s-a întâmplat mie cu fustele. Muuuuult timp nu am purtat fuste. Întotdeauna mi s-a părut că nu îmi vin bine pentru că sunt scundă şi orice fustă aş fi pus pe mine, mă făcea să arăt şi mai scundă decât sunt, cu picioarele şi mai groase decât le am, so on and so forth. Deşi sfatul general e să începi croitoria cu fustele, pentru că astfel sunt şanse mari să îţi iasă ceva drăguţ şi să nu îţi pierzi curajul din prima, pe mine nu m-a încântat foarte tare ideea. Dar am zis că asta e, important e să practice, practice, practice şi văd eu ce fac cu fustele după. Şi chiar am făcut ceva cu ele : am început să le port !

1. Prima fustă pe care am cusut-o, a fost o fustă cloş, dintr-un voal bleu-ish – verde-pal sau ceea ce mai numim culoarea oului de raţă. Iar pe deasupra voalului, am pus tulle în aceeaşi nuanţă. Iniţial am pus două straturi de tulle, dar mi s-a părut prea mult şi am tăiat unul dintre ele, la final.

Am lucrat la fustă cam toată ziua(don’t judge, a fost prima, sunt şi calcule de făcut pentru cerc şi mai urmăream şi nu mai ştiu ce tutorial de pe youtube), după care am scos-o în oraş. Urma să mă întâlnesc cu fetele, care mi-au complimentat cât de drăguţ au putut ele fusta şi evident, nu-mi mai incăpeam în piele de mândrie.

Asta s-a întâmplat prin iunie şi de-atunci am mai croit câteva fuste. Încă mi-e drag de prima mea fustă, dar când mă uit la ea, nu-mi sună în cap decât „Săracă fustă !”. Un fermoar invizibil dar expus în toată splendoarea lui; în loc de tiv, am ars marginile cu bricheta şi câteva săptămâni mai târziu m-am îndurat să încerc un tiv, dar nu e nimic din ce trebuie ; betelia strâmtată pe laterale; cusături strâmbe; aţă încurcată, etc.But I still loooooove it !

Din păcate, n-am decât un selfie în lift, făcut fix înainte să mă văd cu fetele:

crop

 

2.Ce-a de-a două fustă, tot un cloş, am croit-o la Molcush, câteva zile mai târziu. De data asta am pus elastic, n-am mai pus fermoar. Iar materialul (un fel de denim) a fost mult mai uşor de îmblânzit. I-am făcut şi tiv, am învăţat şi să cos o betelie normală, am învăţat şi să tai surplusul de material, astfel încât produsul să arate bine. Cel mai greu, a fost să cos peste cusătura beteliei, ca să pot să prind şi partea din spate a ei. I still struggle with this. A ieşit foarte frumos şi mi-era atât de drag de ea, încât am scăpat repede de pantalonii pe care îi purtam şi am plecat de la atelier în fusta proaspat cusută de degetele mele.

capture

3.Fustele din tulle mi se par fenomenale ! Dintre toate modelele pe care le-am tot văzut şi pe care mi le-am dorit, niciunul nu a sfârşit (încă!) aşa cum îl vizualizam înainte să mă apuc de croit. De fapt, am cam renunţat pe la jumătate procesului, aproape de fiecare dată, pentru că îmi dădeam seama că nu o să iasă ce vreau. Am terminat totuşi una. Pe care am simplificat-o cât am putut: i-am pus elastic şi am şi cusut peste betelie (nu peste cusătură, cum ar trebui). Voilà !

4.Modelul de fustă din cămaşă l-am văzut la unul dintre Atelierele Molcush, după cum povesteam în postarea trecută. La acest atelier, fiecare dintre participante a adus două obiecte la alegere dintr-o cămaşă, un tricou, o pereche de blugi. Fiecare a făcut altceva, în funcţie de produsele aduse şi de material. Cămaşa mea a fost numai bună de faţă de pernă. Dar una dintre fete a avut o cămaşă perfectă pentru fustă. Şi pentru că mi-a plăcut foarte mult ce i-a ieşit, am reprodus modelul acasă.

 

Acestea au fost, în ordine cronologică, primele 4 fuste pe care le-am cusut de-a lungul vremii, de când m-am apucat de croit. Mai urmează încă 4, croite de curând, după ce m-am apucat de cursuri.

4 gânduri despre &8222;Skirts (1)&8221;

  1. Iata ce pot face doua maini dibace ❤ si talentate! Ma bucur tare ca te-am cunoscut si ca de-acum inainte te mai pot 'vedea' si virtual, asculta cu ochii caci am ramas cu o parere de rau teribila ca nu te-am ascultat destul 'pe viu', profitand de masinile de cusut la discretie pentru o dichiseala personala. Deci – iertare pe aceasta cale – impreuna cu felicitarile si admiratia pentru daruirea si sufletul pe care-l cosi pas cu pas in fiece lucru iese din mainile tale!

  2. Bravoo, tine-te de treaba! De-abia astept sa le vad si pe celelalte! Sa nu mai uiti cu izmenele 😀 Ca am uitat sa mentionez ca sunt pantaloni de pijama, de fapt 😀

Lasă un răspuns

